Ile  kosztuje audyt dostępności cyfrowej i od czego zależy cena?

Wstęp

Jednym z najskuteczniejszych sposobów, żeby sprawdzić poziom dostępności strony, jest audyt cyfrowy. Koszt audytu dostępności cyfrowej zależy od wielu czynników, ale zawsze warto traktować go jako inwestycję w jakość i inkluzywność. Warto podejść do tematu dostępności długoterminowo.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie czynniki mają wpływ na koszt audytu cyfrowego?
  • Czy możemy zrobić audyt dostępności cyfrowej, nie mając na niego wysokiego budżetu?
  • Czy audyt cyfrowy to jedyny koszt, jaki poniesiemy, chcąc mieć dostępną stronę?

Od czego zależy cena audytu cyfrowego?

Wielkość serwisu

Najważniejszym elementem, który wpłynie na cenę, jest wielkość serwisu i jego złożoność. Im większy i bardziej skomplikowany serwis tym cena będzie wyższa, ponieważ audytor będzie musiał poświęcić na audytowanie strony więcej czasu. Kolejną sprawą jest wersja językowa. Większość serwisów internetowych ma kilka wersji językowych i każda z nich powinna być dostępna. Audyt prostej strony landingowej będzie tańszy niż audyt cyfrowy e-commercu czy aplikacji mobilnej.

Rodzaj testów wykonywany podczas audytu cyfrowego

Drugi element, który przyczynia się do wysokości ceny audytu cyfrowego to rodzaj testów, na jakie się zdecydujemy. Dla przypomnienia, aby audyt był w pełni profesjonalny i rzetelny powinien się składać z 3 rodzajów testów: automatycznego, eksperckiego (manualnego) i z testów z udziałem użytkowników. Test automatyczny to najszybsza i najtańsza wersja. Jest on jedynie wstępem do audytu i pokrywa 30% błędów, które realnie możemy znaleźć na stronie. Mając tego świadomość, możemy się już na tym kroku zatrzymać i wtedy koszt będzie naprawdę niski.

Jeśli chcemy otrzymać pełny obraz, na temat stanu dostępności naszej strony, powinniśmy w ramach audytu wykonać testy manualne oraz testy z użytkownikami. W konsekwencji do pracy jest zaangażowanych więcej osób i koszt automatycznie się podnosi.

Zakres audytu cyfrowego

W naszych raportach zawsze znajdziesz błędy, analizę tych błędów oraz rekomendacje. Natomiast bywa tak, że czasami zakresy tych audytów się różnią i to też wpływa na cenę.

Środowiska i narzędzia testowe

Każdy audytor ma swoją listę preferowanych narzędzi oraz wybrane środowiska testowe. Prawda jest jednak taka, że dostępna strona powinna działać na każdym urządzeniu. Testowanie powinno odbywać się na wielu systemach i przeglądarkach (Windows, macOS, iOS, Android), bo to, co działa poprawnie w jednym środowisku, może sprawiać problemy w innym. Oczywiście nie jest możliwe przetestowanie strony na wszystkich urządzeniach. Realnie będzie to bardzo czasochłonne i kosztowne. Warto więc wybrać urządzenia, z których najcześciej korzystają nasi klienci. Tą informacje znajdziemy w statystykach.

Re-audyt

Dostępność nie kończy się na audycie. Po otrzymaniu raportu powinniśmy, również wdrożyć sugerowane poprawki, a następnie należy przeprowadzić re-audyt. W tym wypadku nasz całkowity koszt będzie dużo wyższy, ale dzięki re-audytowi mamy pewność, że praca nad dostępnością została wykonana prawidłowo. Bardzo często w czasie wprowadzania poprawek potrzebna jest pomoc eksperta dostępności, taka usługa może również mieć wpływ na koszt.

Ile kosztuje w praktyce audyt cyfrowy?

Dla lepszego zobrazowania możemy przyjąć następujące widełki:

  • Audyt Podstawowy (dla małych stron firmowych, blogów i landing page’y) od 2500 do 5000 tys.
  • Audyt Średni (dla średnich stron internetowych, serwisów informacyjnych (do 10 stron) od 5000 do 10 000 tys.
  • Audyt Rozbudowany Dla rozbudowanych serwisów internetowych, e-commerce (powyżej 10 stron) od 10 000 wzwyż.

Jeśli jesteś zaintersowany co zawiera cena audytu cyfrowy sprawdź na stronie z naszym cennikiem.

Powiązane artykuły


Jak wygląda audyt dostępności strony internetowej ?

Ile kosztuje brak dostępność? Ukryte straty, których Twoja firma nie widzi.

Raport z audytu dostępności cyfrowej – jak wygląda i co zawiera?

Podsumowanie

Koszty przeprowadzenia audytu mogą się zatem różnić, bo zależą od tego, jak bardzo kompleksowo podejdziemy do tematu. Na cenę wpływa zakres audytu, wielkości serwisu to, czy uwzględniamy w wycenie re-audyt. Warto jednak pamiętać, że jest to inwestycja, która będzie się bardzo opłacać. Nasi klienci na pewno to docenią.

FAQ – Najczęściej zadawane pytania

Przewijanie do góry
This is default text for notification bar